donderdag 11 juli 2013

Vakantietijd....

Hallo allemaal,

De vakanties zijn weer begonnen. Ook hier in het noorden. Het is gelukkig even iets afgekoeld zodat ik zonder een sauna gevoel in mijn hobbyhokkie kan gaan zitten knutselen.

Ik heb deze week bijna al mijn kaarten die ik op voorraad had verkocht, dus aan de slag. Een paar bestellingen.....o.a. voor een geboortekaartje meisje. Zo leuk om te doen.

En aangezien mijn mannetje weer naar zijn werk is voor 14 dagen en de kids vakantiewerk hebben, heb ik alle tijd om te freubelen.

Afgelopen weekend heb ik een kaart gemaakt voor het We Love Vintage Challenge Blog. We gaan zelf deze zomer naar Valkenburg. 1 weekje anders krijg ik heimwee. Wij zijn dit jaar 25 jaar getrouwd, Geert wordt 50 in augustus. Dus 1 week met alles erop en eraan lekker ontspannen.....nou ja grotten bekijken in Maastricht, een JeepSafari, winkelen in Maastricht, terrasjes pikken in Valkenburg.....ontspannen? Vast wel!
Als iemand nog goeie tips heeft om te gaan uit eten in omgeving Valkenburg dan hou ik me aanbevolen....

Maar nu de kaart. Parijs en Florence in 1. Parijs wil nog een keer heel graag naar toe en Florence denk ik al te kennen. Ben het boek Inferno van Dan Brown aan het lezen (ook nog even tussen het freubelen door) en daar wordt het Florence van Dante uitvoerig in beschreven. Als ik overal nog naar toe wil waar ik over lees, dan kom ik geld en tijd tekort. Dan maar een kaartje erover maken.


Het dessinppapier komt bij de Action weg. Ik heb de nieuwste vlinderstans van Marianne Design gebruikt.
Alleen de kleur van de foto is tijdens het bewerken veranderd.
Nog maar eens even kijken hoe dat nu weer kan.

En hallo Nellie, welkom op mijn blog. Gezellig...

Ik ga gauw mijn blokhutje nog even weer in, even opruimen en dan naar bed. Heb de afgelopen nacht maar een uurtje geslapen. Dochterlief mist oma zo erg en als ze 's nachts in d'r uppie ligt dan komt het verdriet in alle hevigheid naar boven. Lekker laten gaan maar het kost me wel de nodige slaap.
Geeft niet, komt allemaal weer goed.

Weltrusten voor straks,
Liefs, Monique





13 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende kaart Monique, hij is prachtig. Heerlijk dat je een weekje naar Valkenburg gaat, en er zijn zoveel heerlijke restaurantjes in Valkenburg zelf dus dat komt wel goed. Alvast heel veel plezier, dat wordt genieten.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi vakantie kaartje heb je gemaakt, ziet er leuk uit met die afbeelding erop, en de nostalgische plaatjes. Heerlijk Valkenburg, ik ken alleen Maastricht, ik woon zelf in Midden-limburg, maar kom niet veel in het zuiden behalve dan Maastricht. Dat wordt zeker genieten, want Valkenburg heeft een hele mooie omgeving. Slaap lekker! Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Monique,

    Schitterende kaart. Heel tof en zomers!!

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monique,
    Je kaartje geeft een heerlijk vakantie gevoel weer en er lekker even tussen uit naar Valkenburg, heerlijk. Tips heb ik niet voor je daarvoor is het al te lang geleden dat ik er ben geweest, maar dat wordt genieten! veel horeca en winkels daar!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier in het mooie Limburg, en je kaartje heeft een heerlijk Toscaans sfeertje hoor, bedankt voor het meedoen bij WLVC.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig kaartje; heerlijk om in vakantiestemming te komen. Heel veel plezier in Limburg. Gewoon heerlijk genieten is het devies! Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kaartje hoor! Leuk dat je meedoet met onze challenge bij WLVC. Tip: In Gulpen ( ligt vlak bij valkenburg) zit een italiaan die heeft heerlijk ijs! Echt een aanrader! En is ook een leuk plaatsje om te vertoeven. En niet onbelangrijk, om de hoek zit hobbywinkel Harlekino. Die zul je vast kennen!
    Heel veel plezier bij ons in het zuiden!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige vakantie kaart en wens je een fijne vakantie toe.
    groeten LEnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Monique,
    wat een vrolijke vakantiekaart! Altijd leuk om iets op je vakantieverlanglijstje te hebben staan. Dn heb je iets om van te dromen. Wij zijn na het lezen van ene boek in Rome geweest en 1 dg een wandeling gemaakt die in het boek ook voor kwam. Niet als wandeling, maar als achtervolging eigenlijk. Heb je vast ook gelezen: Angels and demons, is toch ook van Dan Brown? Als die kerken in geweest en dan zie je het voor je...
    Maastricht is super. Valkenburg ook en eigenlijk heel Zuid-Limburg. Als je een keer lekker pannenkoeken wilt eten moet je naar de Gerardushoeve gaan. Via google wel te vinden. Volgens mij is dat vlakbij Epen.
    Sterkte voor je dochter, trouwens. Altijd moeilijk....
    Liefs,
    GerJanne
    p.s. heerlijk om even te lezen dat je in Drenthe woont.....snap je wat ik bedoel?? Ben je een echte Drentse?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Monique,
    Leuk deze kaart met vakantieplaatjes..lekker in Vintagestijl...een weekje Maastricht lijkt mij ook heerlijk, geniet er van..leuk dat je meedoet aan de challenge van WLVC..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Monique, wat ziet dit er prachtig uit...bij mij zal het ook wel dromen blijven...het mooie Toscane...maar mooi dat we dromen hebben...wie weet ooit! Valkenburg vinden wij vooral de natuur helemaal geweldig, prachtige wandelroutes in de omgeving, je waant je in het buitenland!

    Groetjes en een fijn weekend!
    Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke vakantie kaart heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke uitvoering van de opdracht Monique....heel leuk! Fijn dat je meedoet aan de challenge van WLVC en....natuurlijk een heerlijke week. Gaat vast lukken want het is een prachtige omgeving. Lieve groetjes van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie! We komen gauw bij je langs.
Hartelijke groetjes van het DT.