vrijdag 9 juni 2023

In 10 jaar veel veranderd deel 3

 Hallo allemaal,

een heel verlate post. Gisteren kwam een migraine opzetten en daardoor lukte het niet de post klaar te zetten. Maar de dag is nog niet om en heb ik hier onze laatste 2 DT leden voor jullie. Nelly en Colien.

De reacties op Ingrid en Hermien waren super om te lezen! Daar werden we echt blij van. Met Nelly en Colien sluiten we deze 3 weken af. Na die 3 weken kiezen we allemaal een gelukkige uit en die worden dan later bekend gemaakt. 

We beginnen met Nelly:

Vandaag ben ik aan de beurt in het voorstelrondje van Knutsels&Kadootjes.

Mijn naam is Nelly en woonachtig in Zaltbommel met Dimitri en onze 2 bejaarde katers Florus en Tommy. Ik ben voor 24 uur werkzaam in Eindhoven bij een familiebedrijf waar ze orthopedische schoenen maken. Ik doe daar alle reparatie’s en aanpassingen aan de schoenen op stikwerk gebied.

Met Dimitri trek ik er graag op uit om wandelingen te maken en geochaches te zoeken. Een puzzel leggen van Jan van Haasteren doe ik ook graag en ik ga graag uit eten met familie en vrienden maar zelf koken doe ik ook graag en probeer veel nieuwe recepten uit. Ik ben gek op gezelschapsspellen spelen met familie en vrienden. Ik kijk graag sport o.a wielrennen,darten voetbal en formule 1. En ook nog geregeld knutselen of een workshop volgen. Vervelen doe ik me niet zo snel.

In oktober 2014 ben ik door Monique gevraagd of ik het leuk zou vinden om lid te worden van het design team van K&K. Ik heb gelijk ja gezegd en nooit een dag spijt van gehad.

Ik heb opgezocht wat de eerste challenge was waar ik een kaart voor mocht maken en dat was een sketch challenge in oktober 2014. 


 

De stippen zijn nog steeds mijn favoriete papier om mee te werken.

Zo nu weten jullie wat meer over mij. 


Groetjes Nelly

www.creanellos.blogspot.nl

 

En dan Colien, zij kwam er het laatste bij. Toen was ons team compleet!



Hallo, ik ben Colien, geboren in 1968, en ik woon in het dorp Eethen (vlakbij Waalwijk, Brabant). 




 

 Sinds 1987 ben ik samen met Rolf en we hebben 2 honden (Heidewachtels) Suus en (helaas blinde) Briep. Ik heb 20 jaar als bloemist gewerkt, inmiddels geef ik al weer voor het 18e jaar les op het VMBO, waaronder bloemschiklessen. En die uitdaging is er volop, (4 dagen per week) werken met pubers is elke keer anders :) 

 


 

 Ik deel (de laatste jaren) dagelijks een blogpost en mijn eerste kaartje was er eentje in mijn favoriete thema Halloween. Creatief bezig zijn doe ik al zolang ik me kan herrinneren. Ik heb nog een plakboek vol knutsels van de kleuterschool en ook een kleurboek waar ik als 4-jarige enorm mijn best heb gedaan op schaduwen, etc. Kaartjes en uitnodigingen maak ik al heel lang zelf. Fröbelen doe ik het liefst dagelijks. Ik heb boven een bomvolle hobbykamer, maar knutsel altijd beneden, dat is gezelliger voor de honden (die niet boven mogen) en voor Rolf. In de huiskamer heb ik een eigen hoekje met meest gebruikte spulletjes en een deel van onze grote eettafel is permanent gereserveerd als mijn hobbyhoekje. 


 

Sinds december 2017 mag ik deel uit maken van het Knutsels en Kadootjes-team, dit was mijn eerste kaartje, heel toepasselijk voor de challenge ‘Nieuw’. Via Nelly ben ik erbij gevraagd en heb ik Monique, GerJanne, Ingrid en Hermien leren kennen. We hebben alle 6 onze eigen stijl, dat maakt het juist zo leuk. We ‘spreken’ elkaar regelmatig digitaal, maar zien elkaar ook 2 x per jaar ‘in het echie’, zo leuk! 


 

 Naast het fröbelen ga ik graag een stuk(je) motorrijden. Ook bezoek ik met plezier (rock)concerten en muziekfestivals. Het liefst luister ik heel de dag naar muziek. Eén keer per maand sta ik als vrijwilliger achter de bar in Xinix, een poppodium wat ik een warm hart toedraag.

Rolf neemt sinds 2012 deel aan Alpe d’HuZes en voor dat goede doel, onderzoek naar kanker, is veel geld nodig. Daarvoor organiseer ik zo’n 6 creatieve workshops (https://www.facebook.com/workshopstbvAd6)  per jaar. daarnaast bedenk en presenteer ik samen met Rolf diverse pop- en pubquizen. Zo hebben we door de jaren heen al een flink bedrag kunnen inzamelen.

Genoeg leuke bezigheden die ik nog lang hoop vol te houden!

 

Groetjes Colien

www.creaspulvancolien.blogspot.nl

 

Deze voorstelronde sponsort de Egel. Ook al heel lang een vaste waarde bij ons challengeblog. Onze dank daarvoor!



We hopen weer op heel veel leuke reacties natuurlijk. Misschien vinden jullie tijd om tijdens het warme weer de koelte op te zoeken en dan gezellig dit voorstelrondje te lezen.

 

Heel fijn weekend!

En vergeet de kaartjeschallenge niet! Die vind je HIER


Lieve groetjes, Nelly, Colien, Ingrid, Hermien, GerJanne en Monique

 

36 opmerkingen:

  1. Wow, wat een actieve dames zijn jullie, Nelly en Colien! Ik vind dat Nelly een heel mooi beroep heeft, lijkt mij ook best zwaar voor de handen. Colien is denk ik die pubers goed de baas.
    Zo leuk om zo alle teamleden een beetje te leren kennen, sowieso de mensen achter de blogs.
    Monique, hopelijk gaat het inmiddels weer beter met je en anders wens ik je heel veel beterschap, migraine is zo naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, stilzitten is niet aan ons besteed 😉 , dat klopt. Bedankt voor je reactie, Angélique.

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat jullie ook al zo lang onderdeel zijn van dit blog. Heel leuk om te lezen dat jullie creativiteit zich niet beperkt tot alleen kaarten maar op nog zo veel meer vlakken. Ik wens jullie nog heel veel fijne jaren samen bij Knutsels en Kadootjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tijd gaat snel, zeker als iets leuk is. En dat is het in dit team! Bedankt voor je reactie, Aartje

      Verwijderen
  3. Leuk om te lezen waar jullie wonen en werken en wat er nog meer gedaan word aan hobby's. Zo fijn om meer te weten van diegene die achter de mooie inspiratie en reacties 'zit'! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best leuk om weer eens een voorstel rondje te doen, toch?! Bedankt voor je reactie, Gerrina!

      Verwijderen
  4. Actieve dames zijn jullie met zoveel hobby’s.
    Leuk 2 Brabantse dames zo zijn meerder provincies vertegenwoordigd 👍 Het mooie Zaltbommel vertoeven wij ook graag,heerlijk op de bankjes zitten bij het water. En Colien wat heb je een heerlijke honden! Dankjewel voor het inkijkje in jullie privéleven 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om iets meer te lezen over deze actieve Creative Brabantse dames.
    Fijn om mee te mogen genieten van die mooie creaties en uitdagingen op het challenge blog.
    Ik wens jullie nog heel veel inspiratie, en op naar de volgende 10 jaar.
    Heel veel succes team.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Ellle-Jeanne. Wij hopen ook dat we nog lang met dit team plezier kunnen hebben en creatief mogen zijn en natuurlijk veel leuke uitdagingen kunnen bedenken voor jullie!

      Verwijderen
  6. Het is leuk om wat meer over jullie te lezen. Met dat ik dit type, zie ik dat mijn voorgangers dit ook schreven. En ik laat dit ook staan want dat was mijn eerste gedachte na het lezen van jullie bericht.
    Uit betrouwbare bron hoorde ik dat jullie ook heel goed erwtensoep en appeltaart kunnen maken. :-) Mede door die enthousiaste verhalen merk en zie ik dat jullie heel goed bezig zijn. Veel succes voor de komende 10 jaar. Ik hoop regelmatig mee te den aan de leuke uitdagingen die jullie altijd weer bedenken.
    Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, Nelly is inderdaad de beste in het maken van een heerlijke pan erwtensoep en mijn appeltaart met noten ipv rozijnen (want daar houdt Monique niet van) en een beetje Custard op de bodem is vaste prik tijdens het weekend. Gezellig dst je altijd meedoet aan onze challenges, Nelleke

      Verwijderen
  7. Nu weten we nog iets meer van jullie , met Colien heb ik ooit nog in een dt gezeten ( in een ver verleden ) , heel fijn dat jullie team zo hecht is en ik probeer zo nu en dan mee te spelen met de challenges. Op naar de volgende mijlpaal voor jullie challenge blog. Liefs Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, wat is dat alweer lang geleden, zeg! Leuk dat je ons volgt vanuit Italië en probeert mee te doen met onze challenges. Bedankt voor je lieve reactie!

      Verwijderen
  8. wat leuk om weer wat meer over jullie te weten, gezellig om te lezen wat jullie zoal doen en te zien wat jullie maken zo is het net of je elkaar toch een beetje kent en met de foto erbij weet je nu wie wie is
    gaan jullie vooral gezellig door met het superleuke challenge blog
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om meer van jullie twee te weten te komen. Wat zijn jullie allebei bezige bijtjes met veel hobbies en interesses zeg. Heel leuk om te lezen. Van Colien wist ik iets meer maar nog niet dat je aan motorrijden deed Colien. En Nelly ziet er heel anders uit dan ik dacht van haar profielfoto. Wat een mooi beroep heb jij Nelly, wel zwaar voor je handen denk ik? Ik wens jullie allemaal nog veel plezier en creativiteit toe waar wij dan weer van mee kunnen genieten.
    Hopelijk is/gaat de migraine snel over Monique. Sterkte.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, Miranda. Ja, motorrijden vind ik echt heel leuk. Vroeger, begin jaren '90, gingen we zelfs op de motor op vakantie: klein tentje mee en hop naar Zuid-Frankrijk. Dat lukt nu niet met onze huidige honden, dus nu houden we het bij kleine dagtrips.
      grtz Colien

      Verwijderen
  10. Leuk om wat meer te weten te komen over de laatste 2 creatieve dames. Allebij heel actief en veelzijdig en ware inspiratiebronnen voor ons allen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat we je kunnen inspireren, Margreet!
      Bedankt voor je reactie.
      grtz Colien

      Verwijderen
  11. Helaas lees ik tegenwoordig veel minder blogs en doe ik veel minder mee met challengesdan voorheen, door (o.a.) concentratieklachten. Maar ik heb alle voorstelblogs even terug gelezen, heel erg leuk om zo iets meer over jullie te weten te komen, wat gaaf dat jullie zo’n hecht team zijn en al zo lang samen deze blog doen. Ik vind jullie uitdagingen altijd top! Zoals gezegd lukt het helaas meer niet dan wel om mee te doen, maar wie weet in de toekomst...ik hoop dat jullie nog minstens 10 jaar lekker zo doorgaan! Van harte gefeliciteerd🎉
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de felicitaties, Jantine. We vonden het zelf ook leuk om ons weer eens opnieuw voor te stellen. En we hopen inderdaad nog lang door te gaan met challenges verzinnen, hopelijk lukt het nog eens om mee te doen.
      grtz Colien

      Verwijderen
  12. Heel leuk om ook Nelly en Colien beter te leren kennen, en om jullie eerste kaarten voor het DT te zien Als ik het zo lees zijn jullie bezig bijen. Fijn dat jullie zo'n hecht team vormen. Allemaal verschillend, met diverse beroepen en interesses en dus ook een andere stijl van kaarten maken. Dat maakt het ook zo leuk, die verschillen. Allemaal nog veel mooie jaren in het K & K team toegewenst met leuke uitdagingen voor jullie en voor ons.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, Wies! We hebben alle 6 een andere stijl en smaak en voor onszelf is het ook altijd leuk om te zien wat de anderen gemaakt hebben voor nieuwe challenges. Bedankt voor je reactie.
      grtz Colien

      Verwijderen
  13. Heel erg leuk om jullie ook wat beter te leren kennen. Zo fijn om elke keer jullie mooie kaarten te zien. Hopelijk kan ik nog lang van jullie mooie kaarten genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Christa. Leuk dat jij geniet van onze kaarten, wij genieten namelijk ook van jouw creaties! Bedankt voor je reactie.
      grtz Colien

      Verwijderen
  14. Oh bah, migraine, helaas weet ik precies waar je het over hebt.
    Ik hoop dat het niet te lang heeft geduurd en dat je ondertussen weer gewoon jezelf bent!!

    Wat leuk toch, deze voorstel rondes.
    Ik heb ze met heel veel plezier gelezen.
    Wat zo leuk is, is dat ik op het blog van K&K altijd zoveel gezelligheid vind. Net of ik iedereen persoonlijk ken.
    Altijd een hoop gezelligheid hier op het blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar doen we het voor, voor de gezelligheid! En nu ken je ons nog een beetje beter :) Bedankt voor je reactie, Daphne!
      grtz Colien

      Verwijderen
  15. Wat ontzettend leuk om ook jullie....Nelly en Colien op deze manier wat beter te leren kennen! Ook bij jullie heb ik het gevoel dat ik jullie al heel lang ken....en dat allemaal voa Blog!
    Ik volg K&K al heel lang en probeer ook steeds mee te doen met de Challenges.
    Hopelijk gaat K&K nog lang door met de gezellige Challenge!
    Ook voor jullie een dikke proficiat met het 10 jarig bestaan....ga zo door!
    Lieve groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de felicitaties en de complimenten, Diny! Je bent een graag geziene deelnemer op ons blog.
      grtz Colien

      Verwijderen
  16. Wat leuk om dit blog te zijn tegengekomen en jullie bestaan al 20 jaar. Erg dat ik jullie nooit eerder ontdekt heb terwijl als ik naar jullie voorstel berichtjes kijk heb ik regelmatig van jullie wat gezien. Maar het is nooit te laat om te ontdekken op de volgende 10 jaar dan maar. Groetjes Cristine knutselmuts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde natuurlijk 10 jaar maar kan niet meer wijzigen

      Verwijderen
  17. Wat heb jij een apart maar interesante baan Nelly, daar moet je ook creatief voor zijn! Heel leuk verhaal over wat jou allemaal bezig houdt! Van Colien weet ik een aantal creatieve uitspattingen al maar heel leuk om je nog beter te leren kennen! Heel veel plezier nog met elkaar en bedankt voor al jullie leuke DT kaarten iedere keer weer!
    Groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Gerie! Best leuk zo'n hernieuwde kennismaking, toch?! We hopen inderdaad nog lang plezier te maken met elkaar.
      grtz Colien

      Verwijderen
  18. Wat leuk om dit allemaal van jullie te lezen , en dat ik dit las dacht ik daar ga ik iets mee maken.
    Kan nog tot 23.55 uur vandaag , dus gauw aan de slag.
    Gaat lukken dat zullen jullie nog wel zien.
    We hopen dat jullie nog tien jaar erbij doen .
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we hebben jouw inzending gezien, zo leuk en toepasselijk voor de 10-jaar challenge, dankjewel! Ik moest wel een beetje lachen, want ik hang wel een beetje onderaan te bungelen, haha. Maar dat komt natuurlijk omdat ik er als laatste bij ben gekomen ;) Wij hopen ook nog (minstens) 10 jaar erbij...
      grtz Colien

      Verwijderen
  19. Nu pas lees ik jullie voorstelrondje. Met dit warme weer kwam er hier ook niet veel uit mijn handen, plus regelmatig even gaan kijken of mijn moeder kan wennen in het verzorgingstehuis.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Nogmaals proficiat met deze 10 jaar en doe er nog vele jaren bij.
    Groetjes uit het nog steeds warme Zeeland.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Blij dat ik jullie beide ken! En regelmatig samen met jullie zowel creatief en actief bezig ben. Beide zijn jullie echte lieverds die ook altijd een luisterend oor hebben. Erg leuk dat we onze creatieve ideeën ook om en om op 'n knutseldate delen. Wens jullie nog heel veel goeds toe en tot snel, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie! We komen gauw bij je langs.
Hartelijke groetjes van het DT.