vrijdag 26 mei 2023

In 10 jaar veel veranderd...

 Hallo allemaal,

vandaag start de voorstelrondes van de DT leden van Knutsels en Kadootjes. Na 10 jaar is er best wat veranderd en wij vonden het dan ook leuk om ons opnieuw voor te stellen. En omdat we jarig zijn geven we ook iets leuks weg! Uit iedereen die reageert op dit bericht kiezen wij, dit keer GerJanne en Monique, het leukste bericht. Wij hebben drie hele leuke prijzen van o.a. Pronty, HobbyVision en de Egel. Het zou wel heel leuk zijn als je dan ook volger bent van ons challengeblog 😉

Dit keer is de prijs de nieuwste collectie van Pronty. Ligt nog niet in de winkel, dus het kan zijn dat je een weekje moet wachten maar dat is de moeite waard! Leuke voorbeelden van collecties zie je op de Facebookpagina van Pronty Crafts and Friends.

 

Normaal is het niet netjes om als schrijfster het eerste te beginnen maar deze keer doe ik het wel. Ik ben natuurlijk degene die het challengeblog is begonnen 😉

Mijn naam is Monique, ik ben echtgenote van Geert (al 35 jaar), moeder van Kevin (28) en Laura (25) en sinds 1 december 2022 een smoorverliefde oma van Fender. 

In 2013 ben ik begonnen met het challengeblog. Gewoon voor de leuk. En ik had nooit gedacht dat 10 jaar later het blog er nog steeds zou zijn. Dat komt natuurlijk doordat jullie allemaal (nog) steeds meedoen. Toen ik begon was het nog veel met designpapier maar toch ook al stempels. Mijn eerste challengekaart was een stempelkaart. 


Ik heb workshops gegeven. Maar doordat ik fibromyalgie kreeg, kon ik dit niet volhouden. Wat ik heel erg jammer vindt. Na een poosje niks ben ik ProntycraftCreator bij Pronty geworden. Waar we leuke voorbeelden van nieuwe producten maken maar ook zelf een nieuwe collectie mogen ontwikkelen. Dat is supergaaf om te doen. En geef ik lives voor Pronty maar ook voor HobbyVision. Dus eigenlijk ben ik een influencer met een duur woord.

Verder is het stil in huis als Geert op zee zit. De kinderen zijn inmiddels allebei het huis uit. Maar nu pas ik veel op Fender. Dat geeft de 14 dagen in de maand dat ik alleen ben een beetje zin. Het hobbyen natuurlijk ook maar dat praat niet. Fender ook niet (nog niet) maar geeft wel heel veel liefde en natte kusjes.

In weken dat Geert thuis is hebben we een grote tuin te onderhouden en trekken we er veel op uit met de cabrio. Een mooie Mazda MX5. We zijn begonnen (41 jaar terug) op de motor maar nu door lichamelijk ongemak met de auto.

Dus er is best veel veranderd in 10 jaar tijd. Ik hoop dat we over nog eens 10 jaar ons 20 jarig jubileum kunnen vieren in dezelfde samenstelling als nu. Hieronder een redelijk recente foto. Inmiddels alweer een stukje grijzer.

Dank jullie wel dat jullie elke maand meedoen bij Knutsels en Kadootjes. Dat vind ik zo tof! Dat maakt het zo leuk om elk jaar weer nieuwe challenges te bedenken. En daarvoor moeten wij natuurlijk wel elk jaar bij elkaar komen in een huisje op de Veluwe. Zo gezellig en vertrouwd! Dus wij gaan nog een poosje door.

Liefs Monique
www.crealoetje.blogspot.nl

 

En dan mijn rechterhand! Ik het nieuwe challengebericht en GerJanne doet het winnaarsbericht.

Wie ben ik ook alweer?
Sinds oktober 2013 ben ik lid van het Design Team van Knutsels en Kadootjes. We zijn een hechte
groep geworden en hoewel we elkaar ongeveer 2 keer per jaar zien, voelen we ons heel verbonden
met elkaar.
Mijn eigen blog heb ik sinds maart 2011 en ik ben regelmatig te vinden op mijn knutselkamer, die ik
heb sinds de eerste kinderen die ik heb (ja… van 1 man) de deur uit zijn. Ik geniet echt van de
momenten die ik aan de hobby kan besteden. Mijn stijl verandert vooral in die zin, dat ik meer
technieken gebruik. In het begin gebruikte ik alleen papier. Nu kleurpotloden, inkten, verf, stempels,
alcoholinkt etc. Leuk om verschillende materialen te ontdekken. De eerste kaart uit mijn
begin periode en daaronder van onlangs. Je vindt bijna dagelijks een berichtje op mijn blog, dat ik ook
gebruik als een soort van dagboek.
www.gerjanneke2.blogspot.com

 


 Naast de hobby, werk ik 22 uur per week als verpleegkundige in de nacht. Dat doe ik met ouderen
die alleen vanwege somatische beperkingen niet meer thuis kunnen wonen.
Daarnaast wandel ik heel vaak, het liefst in de vroege ochtend. Bakken en koken is een andere
hobby, waar ik me ook lekker in kan uitleven. Allerlei recepten worden uitgeprobeerd en de
succesrecepten zijn de blijvertjes.
En oh ja.... ik ben 60 jaar en al 40 jaar gelukkig getrouwd met Peter. We wonen met heel veel pelzier
in Twello, tussen Apeldoorn en Deventer. En sinds twee jaar zijn we oma en opa van Jesse.
Een heel recente foto van mij, bij de rododendrons zie je hieronder.


Zo hebben wij ons profiel weer een beetje bijgewerkt en jullie weer op de hoogte. Laat een leuke reactie achter en maak kans op de complete nieuwe collectie Romantique van Pronty.


De volgende 2 vrijdagen volgen er nog 2 voorstelberichtjes waarin we prijzen weggeven. 

Fijn weekend en creatief liefs van GerJanne en Monique


 

 

63 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig bericht !!!!! Op naar de volgende 10 jaar !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we zeker doen!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  2. O, wat gaaf om jullie een beetje beter te leren kennen en te zien wie die enthousiaste mensen zijn die de challenges steeds voor ons bedenken! Heel herkenbaar dat je stijl steeds weer verandert, maar dat maakt onze hobby juist zo leuk! Natuurlijk gaan we op naar de 20 en ik probeer zoveel mogelijk met de challenges mee te doen. Proficiat dames: maak er maar een feestje van met z'n drietjes en met ons!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij doet ook geregeld mee Lia. Misschien ook al wel 10 jaar?
      Dank je wel voor je leuke reactie!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met jullie 10-jarig jubileum en natuurlijk op naar de 20 toch?! Gezellig om jullie verhaal van toen tot nu te lezen en te zien hoe jullie eerste kaartje er uitzag…superleuk te zien bij GerJanne dat haar recente kaart bij mij staat te pronken, ik kreeg hem voor mn verjaardag in februari en er stond in dat ik hem niet op mn blog mocht laten zien haha…duidelijk!
    Het is extra leuk voor mij hier te kunnen reageren want meestal lukt dit niet, helaas!
    Ga lekker door met challenges verzinnen…superleuk!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie, Ellen!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met jullie10 jarig bestaan,van challenge blog.
    Fijn om wat beter kennis te mogen maken met DT team.
    Ik doe graag mee met de uitdagingen , al lukt het me niet altijd.
    Op naar de volgende 10 jaar.
    En hoop nog vaker mee te kunnen doen.
    Wens jullie nog veel succes creatieve dames.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie Elle-Jeanne!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met het 10-jarig bestaan van het challengeblog, dat is alweer zo'n lange tijd.
    Ik doe niet zo vaak mee met de challenges, maar de intentie is er wel altijd.
    Ik vind het zo knap dat jullie er elke keer weer in slagen om een uitdaging te bedenken en er dan ook nog voorbeelden bij te maken.
    Leuk om nu een inkijkje in jullie leven te krijgen en de drijfveer achter het blog.
    Oooo en verliefd op je kleinkind, helemaal herkenbaar.
    Op naar de volgende 10 jaar !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hetty voor je lieve reactie!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  6. Leuk om jullie zo wat beter te leren kennen! Een gedeelte van jullie fijne persoonlijkheden was me natuurlijk al bekend via bloggen en elkaar eens zien op een beurs... Leuk ook om te zien hoe je stijl en de materialen waar je mee werkt zoveel veranderen! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik jullie nog te feliciteren met 10 jaar uitdagingen; een hele grote mijlpaal! Hoop dat jullie nog lang doorgaan!

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor je lieve reactie!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  7. Wat leuk deze berichten. Wat ik zo leuk vindbij jullie. is dat ik jullie allebei persoonlijk heb ontmoet. GerJanne 2 of 3 x bij Dora, in de polder en Monique ook een keer bij Dora en in Zwolle bij de knotsgekke kaarten dagen, daar heb ik een workshop bij jou gevolgd Monique, het boekje heb ik nog steeds. En, oh ja, natuurlijk ook een keer bij Willy Duit in Sappemeer.
    Daarom heb ik altijd een speciaal gevoel bij jullie. Van harte gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan, geweldig dat het nog steeds succesvol is. Af en toe die ik wel eens mee.
    Heel veel liefs en....blijf doorgaan alsblieft.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och Marja, wat lief en wat gaan we al ver terug met z'n drietjes. We blijven zeker doorgaan hoor!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  8. Weet je nog GerJanne dat je me op hebt gehaald bij station 't Harde? Stonden we op elkaar te wachten jij aan de ene kant van het station en ik aan de andere 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd met jullie 10 jarige bestaan. Wat een tijd hé?
    Ik kijk altijd naar jullie challenges al lukt het niet zo vaak om mee te doen.....iets met een potje tijd.
    Dacht dat ik meer tijd zou hebben na het stoppen met Stampin'Up! en DT van Marianne Design. Helaas pindakaas! Met oppasdagen op 4 kleinkinderen en een man met pensioen vliegt de tijd voorbij.
    Ga zo door, op naar de 20
    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik wel, die tijd, altijd te kort. Nu wij best veel op onze kleinzoon passen mis ik ook wel wat uurtjes. Ik dacht dat het wel samen kon als ie nog zo klein is maar dat is niet zo. Maar wie weet lukt het je de komende 10 jaar wat vaker.
      Dank je wel voor je reactie!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  10. 10 jaar het challenge blog en nog steeds zo gezellig mooi en kanp hoor! Mooi om nog even na te lezen , Monique heb ik ook persoonlijk leren kennen ze is zelfs hier in Italie op bezoek geweest , Gerjanne alleen virtueel wie weet komt het er het nog eens van elkaar in het echie te zien. Ga zo lekker door! Groetjes Anna Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anna! Wie weet zien we elkaar nog dit jaar.
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  11. Gefeliciteerd met jullie 10 jarig challenge blog. Een leuk bericht hebben jullie gemaakt, echt even 'kletselen '😊
    Ik hoop dat jullie er nog vele jaartjes bij mogen doen, leuke inspiratie is dat zo'n challenge.
    Fijn pinksterweekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karin!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  12. Allereerst van harte proficiat met het 10-jarig jubileum van dit K&K challenge blog. Ik ken jullie via blogs allebei al gedurende vele jaren, maar een opfrissertje over jullie zelf is nooit weg.
    Ik wens jullie nog vele gezellige en creatieve jaren (ben altijd een beetje jaloers als ik over het leuke Veluwe weekend lees) en ik probeer zoveel mogelijk aan de challenges mee te doen.
    Groetjes,
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margreet voor je lieve woorden.
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  13. Deze 10 jaar zijn omgevlogen en proficiat met dit 10 jarig jubileum team van Knutsels en Kadootjes! Jullie challenge blog is voor elk wat wils met altijd veel verschillende uitdagingen! Jullie twee heb ik persoonlijk ontmoet en Monique zelfs 3x en GerJanne vorige zomer, zo leuk! ! Bloggen geeft hele mooie vriendschappen ... echt te gek!!! Ga lekker door met K&K en met feest vieren!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerie! We gaan zeker door en ik ben blij dat ik jou heb leren kennen dankzij het bloggen. Is social media toch zo slecht nog niet.

      Verwijderen
  14. De kop van deze blogpost is "In 10 jaar is er veel veranderd" maar er is ook heel veel hetzelfde gebleven op dit fijne blog: jullie kracht is een team wat trouw is en mooie inspirerende voorbeelden maken, de enorm leuke challenges en de mooie prijzen. Ik wens jullie (en ook ons als volgers) nog heel veel jaren Knutsels en Kadootjes.
    groetjes Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aartje! Je hebt wel gelijk, dat er ook heel veel dingen hetzelfde zijn gebleven. En dat is heel mooi!

      Verwijderen
  15. Monique, sinds 1 DECEMBER oma van Fender????
    Neeeeeee,😱, dat meen je niet??
    Nou, mooi dan, jij krijgt vandaag of morgen een kaart van mij die nu HE-LE-MAAL nergens meer op slaat😅.
    En ik maar denken dat ik héél leuk en origineel bezig ben geweest.
    Z-U-C-H-T.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben je ook hoor. Je bent alleen een week te vroeg. Ik vind het superleuk en lief!

      Verwijderen
  16. Gefeliciteerd met dit bijzondere jubileum. Op naar nog meer knutsel jaren. Leuk om jullie verhaaltjes te lezen en jullie zo beter te leren kennen. Geniet elke keer zo van jullie challenge's en jullie mooie voorbeelden. Vind het vooral zo leuk dat je elke keer zo wordt uitgedaagd. Kaarten en technieken die ik nooit dacht te maken en ook dacht dat het niks voor mij zou zijn. Zo fijn om zo uit je comfort zone getrokken te worden en weer iets nieuws bij te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Blij dat we je af en toe iets nieuws leren door uit je comfortzone te komen.
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  17. Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier wat beter te leren kennen.
    We wisten al wel het een en ander....maar dit is echt heel leuk....het is net of jullie even op bezoek zijn geweest bij mij!
    Ook prachtig dat jullie allebei al oma zijn....dat is echt genieten he!
    Natuurlijk van harte gefeliciteerd met dit 10 jarig jubileum....zo mooi dat jullie dit al zo lang doen en hopelijk nog lang blijven doen.
    Jullie hebben een GEWELDIG team!
    Ik probeer altijd wel mee te doen met de leuke Challenges.
    Lieve Monique en GerJanne.....ga zo door en op naar de 20 jaar zou ik zeggen!
    Heel veel liefs en succes,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve woorden Diny!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  18. Heel leuk om het verhaal achter het jubilerende Knutsels en Kadootjes Blog te lezen, maar ook om de mensen achter dit blog wat beter te leren kennen. Nogmaals van harte gefeliciteerd met het jubileum en dankjulliewel voor de uitdagingen, die kunnen soms zo goed helpen op weg te komen bij een kaart maken.
    Zowel Monique als GerJanne lijken mij ontzettend leuke dames, net als de andere dames van het team, ik ben benieuwd naar de andere verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Angélique! Wij zijn echt 6 hele leuke dames.... hahaha...daarom houden we het ook al zo lang met elkaar vol.
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  19. Oh wat leuk om jullie eerste maaksels te zien en de recente foto's. Jullie achtergrond is bij mij redelijk bekend omdat ik jullie natuurlijk al vanaf het begin van mijn blogverslaving volg en jullie ook al in het echt heb mogen ontmoeten. Zó knap dat jullie al zo lang dit challengeblog in stand houden en op naar de 20 jaar 🥳🎉💐

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miranda. En die 20 jaar gaan we zeker proberen!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  20. Gefeliciteerd! Erg leuk dat jullie challenge blog Knutsels en Kadootjes al 10 jaar bestaat en jullie je als DT weer aan ons voorstellen. Monique en GerJanne als eerste met daarbij ook jullie kaarten uit de beginperiode. Bedankt voor al de challenges en mooie voorbeeldkaarten. Ik probeer ook regelmatig mee te doen, want zo maak je toch ook kaarten die je uit jezelf minder snel zou maken. Ik hoop dat er nog vele jaren K& K challenges mogen volgen.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wies. Ik hoop ook dat we nog lang door mogen gaan!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  21. Gefeliciteerd met jullie 10 jarig bestaan jullie verzorgen altijd leuke challenge en als het even kan doe ik mee, ga vooral zo door. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  22. Terwijl het lijkt alsof ik jullie persoonlijk ken word het nu nog echter als ik over jullie leven lees, erg leuk! Ben nu ook al benieuwd naar de volgende dames! Gefeliciteerd en op naar de volgende 10 jaar 🥳

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilma!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  23. Gefeliciteerd met jullie 10 jarig bestaan,leuk om jullie zo beter te leren kennen,jullie hebben altijd leuke challenges als het even kan doe ik graag mee
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karien!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  24. gefeliciteerd met jullie 10 jarig bestaan, leuk om jullie voorstel berichtjes te lezen en zo jullie een beetje te leren kennen. ik realiseer mee ineens 10 jarig bestaan dan doe ik al 10 jaar mee met de challenges wat een feest. ga zo door met dit leuke blog ik ben er bij
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb jij ook een jubileum Ellen! Leuk dat je al 10 jaar meedoet. De tijd vliegt!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  25. Gefeliciteerd met jullie 10 jarig bestaan. heel leuk dat jullie nog steeds met dezelfde groep zijn. Ik vind het knap hoe jullie elke keer weer een leuke challenge verzinnen, en dat dus al 10 jaar lang! ik doe als ik tijd heb regelmatig mee. Heel veel succes en plezier samen met de volgende jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hetty! En dat samen plezier maken, gaat wel lukken.
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  26. Wat leuk jullie verhalen en gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan :) groetjes Maura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maura!
      Lieve groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  27. You lady, rocks. Your creative juces just flow and flow and inspire us, to learn some new technique or just keep us to create. Thank you for that and Happy 14th Birthday.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Lieve dames van het Knutsel en Kadootjes blog .
    Wauw 10 jaar dat is super en nog altijd met veel plezier (dat is natuurlijk het belangrijkst)
    Van harte gefeliciteerd en op naar de volgende 10 jaar
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Cindy!
      Lieve groetjes GerJanne en Monique

      Verwijderen
  29. 10 Jaar alweer, van harte gefeliciteerd! Goed idee om weer eens een voorstelrondje te doen, in 10 jaar gebeurt er veel maar gelukkig komen jullie vaak bij ons langs met mooie creaties en verhaaltjes. En ja, ook 10 jaar ouder (en vooral wijzer) maar het jeugdige enthousiasme straalt er nog steeds vanaf bij jullie! Wat mij opvalt is dat jullie altijd grappige titels verzinnen voor de verrassende uitdagingen. Het brengt telkens een glimlach op mijn gezicht als ik het lees. Vooral dóórgaan! Liefs Ela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou wijzer, Ela, dat weet ik niet....hahaha... wel gekker! Maar dat geeft wel weer mooie challenge. Bedankt voor je lieve reactie!
      Groetjes, GerJanne en Monique

      Verwijderen
  30. 10 jaar een challengeblog,
    hoe super is dat toch!
    Fijn dat jullie ons allen telkens weer opdrachten geven
    - gelukkig geen om van te beven -
    het geeft ons heel wat inspiratie
    voor weer een nieuwe creatie!
    Tof dat jullie als team echte vriendinnen zijn
    bloggen zorgt voor verbinding, alleen maar fijn!
    Voor jullie toekomst heel veel succes
    met jullie team met zes !
    liefs
    Nancy



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poeh Nancy, dat heb je knap gedaan! Super gerijmd en ook nog een goede zinsopbouw. Ik kan wel rijmen maar dan lijkt de zin soms nergens meer naar. We gaan mooi door met z'n zessen om jullie opdrachten te geven.
      Liefs Monique

      Verwijderen
  31. Van harte gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan van het blog knutsels en kadootjes. Dat is jullie toch maar gelukt! Maar jullie hebben ook een top team die niets uit de weg gaat. IK hoop van mijn kant dat ik nog vaak mee mag doen met de leuke uitdagingen die jullie bedenken. Er zit er nog eentje in mijn hoofd, nu het uitwerken nog. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd en leuk om eens wat te lezen van namen die ik tot nu toe alleen kende van Facebook maar dat gaat veranderen. Jullie blog staat nu bij mij shortcuts. Veel s6 groetjes cristine knutselmuts

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie! We komen gauw bij je langs.
Hartelijke groetjes van het DT.